Электронный ключ ПриватБанка

 

Електронний ключ від Приватбанку або ЕЦП – це цифровий підпис, який використовується для юридичного визнання документів. ПриватБанк – це один із кваліфікаційних центрів сертифікації ключів, що має повноваження для видачі ЕЦП. За допомогою електронного ключа можна підписувати документи онлайн.

Для чого потрібний електронний ключ

Содержание

Виникнення ЕЦП пов’язані з тим, що дедалі частіше звичні паперові документи замінюються електронними. Їх більше не потрібно роздруковувати у кількох копіях та підписувати. Тепер це завдання легко виконується в електронному форматі за допомогою електронного цифрового підпису.

З цього випливає призначення ЕЦП:

  • замінити внутрішній та паперовий документообіг електронним – юридична сила залишається незмінною;
  • захистити інформацію надійними засобами криптографії у повній відповідності до державних стандартів;
  • зафіксувати час підпису документів;
  • оформлення запитів у різних державних реєстрах.

Використовувати електронний цифровий підпис дуже зручно. При цьому вона має аналогічну юридичну силу, що і звична.

Порядок отримання ключа

Щоб отримати ЕЦП, необхідно бути чинним клієнтом Приватбанку — мати картку або мати відкритий розрахунковий рахунок. Ще одна вимога пов’язана із реєстрацією в інтернет-банкінгах. Для цього підійде “Приват24” або “Приват24 для бізнесу”.

Генерація ключів здійснюється онлайн, у середньому вона триває трохи більше 5 хвилин. Щоб пройти цю процедуру, не потрібно заповнювати спеціальну заяву або надавати документи.

https://youtu.be/dxTHIBv4VTk

Як отримати електронний ключ через “Приват24”

Для того, щоб оформити ЕЦП на офіційному сайті, необхідно дотримуватись певного порядку дій:
Пройти авторизацію на офіційному сайті Приватбанку;

Перейти до розділу “Всі послуги”, вибрати вкладку “Для бізнесу” та опцію “Завантажити сертифікат”;

Якщо встановлено розширення для браузера, перевіряємо зазначені дані, підтверджуємо їх і вибираємо директорію для зберігання ключа. Далі знадобиться ввести пароль. Якщо спеціальне розширення не встановлено, необхідно завантажити його.

На телефон прийде SMS із кодом, який необхідно ввести.

З’явиться повідомлення про успішну генерацію ключа.

Процедура оформлення ЕЦП займає мінімум часу. Відразу після отримання електронного ключа його можна використовувати безпосередньо за призначенням.

Генерація ключа через “Приват24 для бізнесу”

Порядок генерації ЕЦП для підприємців дещо відрізняється, то також не триватиме мінімум часу. Додатково не потрібне надання будь-яких документів.

Щоб отримати електронний ключ, необхідно:

  • перейти на офіційний сайт інтернет-банкінгу “Приват24 для бізнесу”, пройти авторизацію;
  • в особистому профілі вибрати вкладку “Налаштування”;
  • у розділі “Налаштування підприємства” перейти до розділу “Ключі ЕЦП”;
  • далі може знадобитися встановлення розширення Crypto Plugin;
  • знадобиться ввести пароль для ключа та натиснути кнопку “Сгенерувати новий ключ”;
  • вказати директорію зберігання ключа;
  • на завершальному етапі на телефон прийде SMS-повідомлення із кодом, який потрібно ввести;
  • про успішну генерацію електронного ключа з’явиться повідомлення.

Після цього ЕЦП можна відразу використовувати за прямим призначенням.

Нюанси генерації електронного ключа

В Інтернет-банкінгах файл ключа генерується у форматі *.jks. У певних ситуаціях він може включати дві складові: ЕЦП директора і ЕЦП друку. Якщо ЕЦП друк не використовується в діяльності, то після завантаження файлу ключа в аплет його можна просто видалити.

Електронний ключ від ПриватБанку можна використовувати при надсиланні електронних звітів до податкової інспекції та електронної реєстрації ФОП. Слід враховувати, що цей ключ має рівну силу власноручного підпису. Тому передавати його іншим особам суворо заборонено. Електронний цифровий підпис від ПриватБанку має обмежений термін дії — 365 днів з моменту отримання. Вона видається абсолютно безкоштовно як фізичних осіб, так підприємців чи юридичних.

Як перевірити термін дії ЕЦП

За допомогою анульованого чи заблокованого електронного ключа не вдасться надіслати звітність, підписати юридичні документи, через що можуть виникнути неприємні наслідки.

Щоб перевірити термін дії ЕЦП, необхідно перейти до Акредитованого центру сертифікації ключів ПриватБанку. У вкладці “Сертифікати” потрібно заповнити такі поля:

  • ІПН;
  • код ЄДРПОУ;
  • серійний номер сертифіката.

Це дозволить швидко отримати всі необхідні дані, включаючи інформацію про термін дії ЕЦП. Є ще один спосіб, спрощений: для цього необхідно просто завантажити сертифікат в АЦСК ПриватБанку і пошук необхідної інформації буде виконано автоматично.

Скасування ЕЦП

Скасувати публікацію сертифіката ЕЦП можна також в Акредитованому центрі сертифікації ключів ПриватБанку. Для цього необхідно на офіційному сайті АЦСК перейти до розділу “Online-сервіси” та у вкладці “Для клієнтів” натиснути кнопку “Скасувати публікацію сертифіката”.

Після цього знадобиться вказати ІПН та код ЄДРПОУ. Після того, як необхідний сертифікат буде знайдено, знадобиться лише анулювати його дію. Пошук здійснюється за лічені хвилини. Потрібно враховувати, що всі документи, підписані за допомогою ЕЦП до скасування сертифіката зберігають юридичну силу.

Короткі висновки

Оформлення електронного цифрового підпису від ПриватБанку – це швидкий та зручний спосіб отримання ЕЦП, що оформляється терміном на один рік. Процедура оформлення займає до 5 хвилин та є абсолютно безкоштовною. Отриманий електронний ключ можна використовувати для підпису документів та надання їм юридичної сили.

Оформувати електронний ключ можуть фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи. Отримати ЕЦП можна за допомогою інтернет-банкінгів “Приват24” и “Приват24 для бізнесу” без надання будь-яких документів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *